CRM-Järjestelmän hyödyt

Hyvän ja toimivan CRM-järjestelmän myötä myynti ja markkinointi tehostuvat. Myyntisykli lyhenee, kaupantekoprosentti paranee, ja asiakaspalvelusta tulee laadukkaampaa. Voit tehdä entistä parempia, perusteltuja päätöksiä, sekä nopeuttaa resurssien ohjausta ja sen suunnittelua. CRM-järjestelmä auttaa myös projektien kannattavuuden seurannassa, ja helpottaa laskutusta. Sen raporttien avulla pystyt tehokkaasti tunnistamaan trendejä, ongelmia ja mahdollisuuksia. Hyvä CRM-järjestelmä on kokonaistaloudellisesti kannattava ja edullinen hankinta yritykselle.

Tänä päivänä pienetkin yritykset joutuvat ottamaan huomioon useita vaikuttamisen kanavia: markkinointi, myynti, itse kaupankäynti, yrityksen palvelut, sosiaalinen media ja esimerkiksi asiakaskontaktointi vaativat kaikki erityyppisiä toimenpiteitä, ja erityyppistä seurantaa. Myyntiprosessien toimivuuden seuraaminen on tärkeää myös yrityksen johdolle ja tuotannolle. Yrityksen täytyy pystyä ohjaamaan ja tukemaan myyjiensä toimintaa, jotta he voivat käyttää aikansa ja energiansa itse myymiseen. CRM-järjestelmän avulla voidaan seurata esimerkiksi asiakaskannattavuutta, ja tehdä näin perusteltuja liiketoiminnallisia päätöksiä.

Asiakkuudenhallinnan oleellisena kulmakivenä on asiakastiedon seurattavuus: kun asiakaskontaktien tieto kirjataan ylös ja sitä seurataan, hyödyttää se myös yrityksen omaa henkilökuntaa, kun oman panoksen vaikutuksen voi nähdä lisääntyvänä kannattavuutena: uusina myynteinä.

CRM-järjestelmän hankkimista kannattaa ehdottomasti harkita, jos:

  • yrityksen asiakkaat ovat hyvin erilaisia
  • tuotteita tai palveluita on useita
  • asiakkaat vaihtavat tai laajentavat myymiäsi tuotteita tai palveluita säännöllisesti
  • keskustelet asiakkaiden kanssa usealla eri tavalla, kuten myymälässä, verkossa tai esim. puhelimitse
  • yrityksellä on useita toimistoja tai matkakäyttäjiä, ja kaikista lähteistä peräisin olevat asiakastiedot on jaettava ja hallittava helposti

Mikäli haluat parantaa asiakkuudenhallintaasi, tarvitset uusia ideoita jo käytössä olevan CRM-järjestelmäsi kehittämiseen tai vasta harkitset CRM-järjestelmän hankintaa, ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin selvitetään yhdessä kuinka teemme asiakkuuksistanne kannattavampia! Hyvin valitun CRM-järjestelmän hinta määräytyy yrityksen tarpeiden ja käyttäjämäärien mukaan.

Voimmeko auttaa?

Jätä viesti tai kysy lisätietoja palvelutarjonnastamme.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.